Comença el mundial de motociclisme

Ja tenim aquí el campionat del món de motociclisme. I com passa els últims anys, amb importants canvis de reglamentació.


Per començar, la última categoria "de tota la vida" que quedava ha passat a millor vida. Ja no tindrem més campions de 125cc, com també va desaparèixer 250cc, o fa més anys 500cc. També va desparèixer 80cc o 350cc, i no va passar res. El Mundial continua, i ara tenim 3 categories anomenades Moto3, Moto2 i Motogp. Moto 3 és l'antiga 125cc, i és una de les grans novetats de l'any. La reglamentació bàsica és la següent:
  • Motor de quatre temps, monocilíndric de 250cc
  • No es permet turbo o sobrealimentació
  • Màxim 14.000 rpm
  • Cada marca de motor haurà d'estar en disposició de proveïr com a mínim propulsors per a 15 pilots
  • Els motors no costaran més de 12.000 €
  • Si es desenvolupa el motor durant la temporada, tots els que portin el mateix propulsor tindran accés a tals millores
  • Màxim 8 motors a l'any per pilot
  • ECU controlada per l'organització
  • El xassís ha de ser un prototip
  • Pes mínim de moto+pilot de 148 kilos
Resumint, molt semblant a Moto2. Tots els pilots tindran un motor semblant, i només el xassís i la posada a punt marcaran diferències. Mecànica descafeinada, però molta igualtat. Pinta bé.

A Moto2 tot segueix igual en termes de reglamentacions, i on també hi han novetats és a la categoria reina: Motogp.

Motor BMW de 1000cc
Per començar, dins la categoria entrarà una subcategoria anomenada CRT. Seran motos que tinguin un motor que ja existeixi en motos de carrer, i un xassís prototip, com les de Moto2 i Moto3. En principi seran les motos de la cua de la graella, però així hi hauran més pilots. Recordem que la temporada passada era molt típic veure curses on només acabaven 10 pilots. Tot i que aquestes CRT no tindran opcions de victòria, animaran més les curses, i seran emocionants les lluites entre elles. A més, la reglamentació de les MotoGp i les CRt seran diferents, per donar més aventatja a les CRT. Serà així:

  • 24 litres de combustible (CRT) en comptes de 21 litres dels equips oficials.
  • 12 motors per les CRT en comptes dels 6 motors per les oficials.
  • S'augmenta la cilindrada fins els 1000cc, quatre cilindres i un diàmetre màxim del cilindre de 81mm.
  • Pes mínim de la moto de 153 kg, o 150kg si encara utilitzen motor de 800cc.
A veure com va el Mundial, que pinta molt emocionant en la categoria reina, amb les Yamaha aparentment al mateix nivell que les Honda. La lluita entre Stoner i Lorenzo sembla molt més igualada que l'any passat, i pel bé de l'espectador això estarà bé. A Moto2 i Moto3 els grans favorits són Maverick Viñales i Marc Màrquez, que sembla recuperat dels seus problemes físics. Però a Moto2 hi ha grans pilots com Lüthi, Elias, Iannone i motls d'altres que no li ficaran fàcil al pilot de Cervera. Fins diumenge a la nit! 

2 comentaris:

De moment van ser curses emocionants, amb bastanta igualtat. Però fa tota la pinta que en Marc i el Viñales s'emportaran Moto3 i Moto2 de carrer.

Lorenzo ho haurà de patir molt més.
Eis Edu, altre cop per aqui m'alegro. ara que la lliga està més viva que mai llegirem els teus comentaris i previsions. llastima q el valencia no guanyés. Pro q empati ja es molt. guaita xD. I no se comentaras la acb i previsions d SM? Recta final...

Publica un comentari a l'entrada